Wednesday, April 28, 2010

CUTI RAYA tarikh baru

Adalah dimaklumkan bahawa cuti Pertengahan Semester dan Cuti Raya telah dipinda kepada 8- 18 Sept 2010. Pelajar dibenarkan pulang bermula 7hb Sept selepas jam 2ptg. Harap ibubapa dan pelajar dapat membuat persediaan awal. Harap maklum dan terima kasih.

10 comments:

MIJ said...

Salam. This is really a surprise. I never taught that the school would change the timetable. Furthermore I have already bought the air ticket for my 2 sons. Please put a remark about this changes in the timetable displayed because it would help others as well. Thank you for giving us ample warning but I hope there won't be anymore changes for this year. Idious

MIJ said...

Assalamualaikum,
Hari ini pelajar akan pulang untuk cuti pertengahan tahun. Namun begitu saya kurang setuju apabila pelajar diarahkan untuk membawa balik semua barang didalam bilik penginapan dengan alasan ianya akan digunakan oleh pihak tertentu. Sekiranya blok akan digunakan, pihak asrama wajar menyediakan beberapa bilik untuk dijadikan sebagai stor berkelompok. Universiti juga menggunakan kaedah ini semasa cuti semester. Semoga cadangan saya ini dapat dipertimbangkan di masa hadapan.

parents ua said...

salam...sye juz sdkit x puas aty dgn cuti rye ni...sptutnye x ley r pndkkan cuti cmni..bdk2 ni pn nk jgk dduk umh lme2 ckit...ktorg pn dh rndu kt bdk2 ni...ksian dyorg x ley bt solt trawih pnuh...sllunye dyorg ni akn bt 20 rkaat taw...tpi law blik cmni...hmmmm...cmne dyorg nk solt trawih cm dlu...

Anonymous said...

assalamualaikum..
sy xpuas ati dgn pertukaran tarikh2 utk cuti raya ni. Agk menyusahkn. Sudah brape kali sy tukar tiket flight utk ank sy dan kali ni tkr lagi. boleh x confirm kn btul2. sy xnk berlaku kesilapan yg sama slps ni.

Azlan Abdullah said...

banyak2 bersabar, insyaAllah adalah hikmah disebalik pertukaran tarikh ini. Bersangka baiklah dgn Allah, saya pasti pihak sekolah juga bukan sesuka hati utk melakukannya. mudah-mudahan ...

Anonymous said...

Salam..sekadar meluahkan perasaan. Apabila ada pertukaran tarikh, saya merujuk kepada MARA. Memang MARA meletakkan tarikh 8-18hb. TETAPI ia bergantung kepada Maktab masing2. Orang kata atas budi bicara. Boleh buat kelas ganti. Masalahnya maktab yang tak nak. Tapi bila saya merujuk kepada Maktab, kata MARA dah arahkan. Mara kata Maktab. Maktab kata MARA. Janganlah baling batu sembunyi tangan. Anak saya ada 2 org di MRSM lain di utara. Mereka balik 2hb. ada masa nak berbuka bersama keluarga dan preparation nak balik kg. Saya nak ambik kat airport pun senang. 3 org skali ambik. Kesian pulak siadik yg balik terlalu lewat saya kira..sekali2 berjumpa abg kakak. biarlah lama sikit. Semua sekolah 1 malaysia dah cuti..MRSM KP tak cuti2. Ada program penting agaknya (yg parent tak perlu tahu)sampaikan org lain cuti tapi MRSM KP tak boleh nak cuti. Wallahua'lam. Cuma diharap pihak pengurusan lebih menerima pandangan orang lain. Bagi kami yg duduk jauh ni, kena book tiket awal kalau nak harga murah. sebab itulah kalendar tahunan teramatlah penting...walaupun majoriti dari kelantan dan terengganu tapi tolong consider kami yg tinggal jauh ni..harap maklum. dari parents yg sedikit kecewa dan terkilan.

Azizan said...

Orang yg memudahkan urusan org lain, Allah akan sentiasa memudahkan urusannya pula.
"Ya Allah, berilah kecerdikan kepada mereka yg dipertanggungjawabkan di KOPU ini untuk membuat keputusan yg lebih bijak dan ikhlas di masa2 yg akan dtg."
-Terguris

Che Mat said...

Untuk En Azizan, Jangan mudah menggunakan nama Allah untuk menghina/menyindir sesama makhluk Allah. Nama Allah itu nama Yang Maha Suci jangan dicemari dengan sebarang keburukan.
Nak kata apa pun katalah tapi jangan gunakan nama Allah. Kita umat Islam Malaysia telah berusaha dan berjuang agar kalimah Allah tidak digunakan oleh agama lain, demi untuk menjaga kesuciannya, tapi kini kita sebagai umat Islam yang mencemarinya.
Sebelum mengharapkan anak-anak menjadi Ulul Albab merdekakanlah diri dari belenggu nafsu........

Che Mat said...

Kepada Puan Anonymous......
Cukup-cukuplah meluahkan perasaan, ingatlah orang lain juga ada perasaan.
Saya lebih berterimakasih kepada Para Pendidik UA kerana rela mengorbankan cuti demi untuk anak-anak kita.
Kalau nak difikirkan mereka juga berkeluarga, mereka juga ada orang tua di kampung untuk dikunjungi. Lebih-lebih lagi mereka warga pendidik UA yang terlibat sebagai ibu dan ayah kepada anak-anak mereka, keperluan adanya bersama anak-anak untuk menyambut hariraya itu lebih besar, berbanding dengan kita yang tiada cuma seorang anak. Jika sekadar untuk persiapan hari raya boleh kita laksanakan tanpa mereka, pada hariraya mereka akan tetap bersama kita.
Semoga kita dapat menerima kebaikan/pengorbanan warga pendidik UA kepada kita.

anti jamal said...

ah poyo la pengurusan mrsmkp. kami dari 1st batch lagi dah memang dilayan macam anak tiri

"budak pantai barat ni merosakkan budak pantai timur" jamaludin sharif, ketua warden 1998-99

kami warga pioneer takkan lupa dan takkan maafkan dia. especially kes 'yang sengaja disorok' dengan warga aspuri. jangan ingat kami tak tau