Tuesday, June 14, 2011

AIRCON SURAU DAH SIAP


Alhamdulillah ,Projek memasang aircon surau telah pun siap. Pihak maktab ucapkan terima kasih pada Muafakat khusus kepada ibubapa yang telah/akan menyumbang peruntukan kewangan berjumlah RM30,6000. Sebagaimana kelihatan, ada ruang angin yang perlu di tutup dan Muafakat memerlukan sumbangan sebanyak RM4,000 lagi untuk tujuan ini. Sumbangan dari ibubapa adalah dialu-alukan untuk mengisi tabung Ulul albab Muafakat khususnya untuk menutup ruang angin, karpet dan al-Quran.

2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah ... semoga selepas ini ~ semakin ramai kakitangan & pelajar MRSM datang utk mengIMARAHkan surau dgn pelbagai aktiviti spt solat fardhu (5X) secara berjemaah, program malam Jumaat (baca Yaasin), hafazan al quran dan sebagainya.

Dari tu nanti, akan lahir dari generasi Ulul Albab MRSM (starting from 1st batch) yang hati-hati mereka "terikat" dgn surau/masjid ~ salah satu dari tujuh (7) golongan yang mendapat keistimewaan (perlindungan) Arash di Padang Mahsyar kelak.

Anonymous said...

Untuk bagi semangat sikit agar dpt solat (fardhu & sunat)di surau air-cond ~ ingatlah wahai insan ulul albab generasi 1, generasi 2 & generasi 3 bahawa sesungguhnya:
(1) Allah SWT akan memberi pahala 27x ganda bg mereka yg bersolat berjemaah.
(2) Rasulullah SAW terlalu amat suka umatNya bersolat fardhu secara berjemaah di tempat azan di-kumandangkan.
(3) Golongan belia (lelaki in particular) yg hatinya "terikat" ke masjid/surau adalah salah satu dari 7 golongan yg bakal mendapat layanan yg sangat istimewa di Padang Mahsyar kelak.
(4) Pd masa yg sama, ajaklah sekali roomate kalian utk sama-sama mengIMARAHkan rumah Allah di muka bumi ini. So, when your roomate comes to the musolla, your PAHALA will be increased automatically.

*** Selain menjadi anak yg soleh/solehah kebanggaan ibu bapa, marilah kita sama sama memasang iltizam yg jitu utk menjadi umat & hamba yg soleh/solehah kebanggaan Rasulullah SAW & Allah SWT