Thursday, December 6, 2012

PENDAFTARAN PELAJAR TINGKATAN 2/ 3 4 DAN 5

Tarikh pendaftaran bagi pelajar sedia ada : tingkatan 2,3,4, dan 5 adalah pada 1 Januari 2013. Selasa. Walaubagaimanapun pelajar dibenarkan datang ke maktab pada 31 Disember 2012 kerana pengumuman awal sebelum ini.

77 comments:

Anonymous said...

Assalam. Saya mahu bertanya. Jadinya, pelajar ting 4 2013 perlu daftar pada 1 Januari 2013?

hamba allah said...

salam....bukan pelajar ting 4 2013 dtg lewt seminggu drpd pljr lain

Anonymous said...

bkn biasenye pljr tgktn 4 msuk lmbt ke mcm thun lps??

Anonymous said...

asalamualaikum...
nk tnya... bukankh plajar ting 4 daftar lewat drpd pelajar ting lain...
tp kalau kene daftar awl juga...
mengapa???
mktb lain macm tu jgk ke???
skdr brtnya....
mohon penjelasan

Anonymous said...

daftar cane..taktau

faizul harun said...

arahan HEP tingkatan 4 daftar sama dengan pelajar lain. ini MUNGKIN kerana pelajar UA tidak terikat dengan peraturan daftar lewat spt mrsm lain. lagi pula keputusan PMR diumumkan awal pada tahun ini.

daftar tu BIASANYA bayar yuran di Dewan UA.

Bapa Tingkatan 2 said...

Salam,

Adakah pelajar boleh mendaftar sendiri? Perlukah ibubapa ada bersama semasa pendaftaran?

Anonymous said...

Salam,

Boleh saya tahu Kenapa form 4 2013 perlu daftar sama dengan yg lain?
Jikalau alasannya UA sedangkan form 4 2012 dilewatkan daftar seperti tahun sebelum2 ini.
Saya tahu ini satu kebaikan bg pelajar form 4 2013. Tetapi adakah kebaikan ini dapat menjadi satu kebaikan kepada pelajar form 4 2013 untuk melangkah ke alam yang baharu. Satu lagi form 4 2013 MRSM Gemencheh mula daftar pada bila? Saya tanya sedemikian agar dapat mengelakkan isu pemberontakkan pelajar. Mintak maaflah atas kekasaran saya.

Anonymous said...

Assalamualaikum.. saya musykil kenape plajar form 4 2013 perlu daftar pd hari yg sama seperti pelajar lain.. adakah pihak pengurusan berasa ini adil kepada pelajar form 4 2013 sedangkan pelajar form 4 tahun-tahun sebelum ini perlu mendaftar seminggu selepas pelajar lain mendaftar..saya harap pihak pengurusan dapat mengemukakan alasan yang kukuh dan tidak mengaitkan isu ulul albab dan tarikh keputusan PMR yang awal dengan hal ini..saya juga berharap agar pihak pengurusan dapat menjalankan tanggungjawab dengan adil dan tidak memilih kasih.. diharap pihak tuan dapat segera memberi penerangan mengenai hal ini..sekian..

Anonymous said...

Adakah mrsm kota putra xbercuti pada awal thun,sdgkn 1hb adalah cuti umum thun bru?sekolah lain mndpt cuti..

Anonymous said...

assalamualaikum,sy musykil mengapa pelajar form4 2013 perlu berdaftar pada 1hb kerana sebelum2 ini saya melihat pelajar form4 tahun2 lepas didaftarkan lewat sedikit.saya ingin tahu ape sebenarnya permainan yang cuba dimainkan oleh pihak maktab sedangkan pelajar form4 tahun lepas yang mana batch ua pertama yang mengambil pmr,didaftarkan lewat sedikit.saya sebenarnya terkilan dan hairan melihat mengapa batch 97 ini sentiasa menerima pelbagai dugaan dan masalah sepanjang pengajian merka di mrsm kota putra selama 3 tahun ini.bermula dari program di sekolah hatta sehingga program di luar sekolah.saya harap pihak maktab dapat mengambil tindakan dan diharapkan hal2 seperti ini tidak akan berlaku kepada batch2 yang lain kerana pekara sebigini melibatkan perasaan para pelajar.diharapkan agar pihak maktab tidak mengamalkan sikap pilih kasih diantara batch agar tidak akan berlaku pekara yang tidak diingini.diharapkan pihak maktab tidak berdiam diri dan mengambil tindakan .

Anonymous said...

Assalamualaikum
mohom penjelasan dengan segera bagi mengelakkan sebarang kekeliruan.

ibubapa para pelajar said...

Salam, saya mohon supaya pihak maktab lebih berlaku adil kepada batch 97 ! begini kah pengurusan yg teliti dan cekap dari pihak mrsm ulul albab ?? saya mohon supaya pihak maktab mengambil tindakan yang sepatutnya supaya hal2 ini tidak berlaku lagi pada masa akan datang.

Anonymous said...

barulah saya faham mengapa anak saya ada minta nak pindah sekolah...

bapa pelajar said...

Assalamualaikum.Saya mohon agar pihak pengurusan segera memberi penjelasan mengenai tarikh pendaftaran pelajar tingkatan 4 2013.Ada yang mengatakan pelajar UA tidak terikat dengan peraturan daftar lewat spt mrsm lain.Tapi saya hairan mengapa batch form 4 2012 mendaftar lewat drpd pelajar lain sedangkan mereka juga pelajar UA.Hal ini juga tidak boleh dikaitkan dengan keputusan PMR yang awal pada tahun ini.Pihak pengurusan perlulah berlaku adil kepada semua pelajar di MRSM Kota Putra.Saya sering mendengar rungutan daripada anak saya bahawa pihak pengurusan selalu melebih-lebihkan pelajar batch UA pertama.Adakah ini kerana terdapat anak pengetua MRSM Kota Putra dan anak-anak Dato' dalam kalangan batch pertama UA? Saya harap pihak tuan dapat memberi respon dan penerangan dengan segera.Maaf atas kekasaran saya.

guru prihatin said...

assalam, para ibubapa tolng jangan memarahi pihak maktab atas keputusan yang telah dibuat. kita tahu diamana pelajar tngakatan 3 2012 dapat bercuti lebih awl daripada pelajar ting 3 sebelum2 ini, bukan sekejap tetapi lama, pihak maktab bukan melebih2kan pelajar ua pertama, jika anda pernah terdengar perkara sedemikian, cuba nyatakan, ini semua telah dibawa dalam perbincangan sebelum apa2 program dijalankan. harap ibubapa dapat faham atas tindakan yang diambil kerana semuanya adalah untuk kebaikan para pelajar

Anonymous said...

salam.. maaf ye.. memanglah mereka diberi cuti awal tetapi mereka tetap kena pergi maktab semula untuk kem hafazan haritu.. jadi sama sahaja sebenarnya... ada banyak perkara yang diubah untuk f3 tahun ini.. sbgi contoh program mighty..

Anonymous said...

tolonglah kasihan kepada f3 2012.. anak sy mengadu mcm2 dah kpd sy.... mengapa pihak maktab sering melebih-lebihkan pelajar f4 2012??? mengapa duit maktab lebey diutamakan untuk pelajar f4 sahaja?? mengapa pelajar perempuan f4 tahun ini tidak b'pecah kpd 3 floor?? adakah hanya kerana mereka ramai anak Dato'???

Anonymous said...

wahai ibu bapa sekalian.janganlah salahkan pihak maktab atas ini semua. pihak maktab hanya ingin yang terbaik kpd pelajar mereka. bagus apa kalau mereka kna masuk awal. jadinya tiadalah mereka membuang masa di rumah. lagi pon tiada apa2 kerja rumah diberikan kpd mereka. sy hanya mngemukakan cadangan.

jaksapendamai said...

saya merasakan pihak maktab sbnrnyer telah berlaku adil...dan pihak ibu bapa tidak perlu mempersoalkan tindakan pihak maktab.Adakah ibu bapa suka anak2 mereka mmbuang masa di rumah tnpa sebarang aktiviti yg berfaedah??pd pndpt saya,adlh lebih baik anak2 dihantar awl ke sekolah.Kerana pada hemat saya,anak saya sendiripun tidak sentuh lgsung al-Qur'an di rumah,jd adlh lebih baik anak2 dihantar awal ke mktb.berhubung dgn ketidakadilan dgn batch pertama,saya mengakui bahawa terdapat sedikit kelebihan mnjadi batch pertama,namun hal ini juga bergantung kpd peruntukan yg dberikan kepada pihak mktb sbagaimana yg diberitahu oleh beberapa pihak kepada saya...kalau pruntukan sikit,takkanlah nk buat aktiviti yg sama dgn yg mndpt pruntukan bnyk...seperkara lagi,sekiranya aktiviti2 yg mahu dilakukan itu memang memerlukan sumber kewangan yg banyak...apa kata ibu bapa sahaja yg beri pruntukan...??barulah semua pihak mndapat kepuasan hati...harap perkara ini diterima oleh para ibu bapa...saya bukanlah ingin mempertahankan pihak mktb..saya akui mereka juga banyak terlepas pandang beberapa perkara,namun sebagai ibu bapa kita seharusnya bersangka baik kepada pihak maktab...

ibu prihatin said...

Assalamualaikum,

Insya Allah besok PMR 2012 akan diumumkan, lihatlah pencapaian anak-anak UA batch ke-2, andainya keputusan lebih membanggakan drpd PMR 2011 bermakna anak2 UA batch ke-2 lagi hebat, kalau sebaliknya betul la komen2 pljr dan ibubapa yg prihatin, fikir2 kanlah,pihak maktab dah buat yg terbaik,tak puas hati carilah sekolah lain yg lebih baik...selamat berjaya calon2PMR 2012...bila nak daftar tanyalah pengetua esok dan luahkan rasa tidak puashati apabila dah dapat result...bukan di ruangan ini.

pependidik bukannya pengajar said...

salam...saya terpanggil utk memberi sedikit komen setelah membaca tulisan-tulisan saudara semua. alangkah terperanjatnya saya jika segala yang diperkatakan berkaitan diskriminasi di antara para pelajar benar-benar wujud di sekolah ini.saya yg juga seorang pendidik berpendapat situasi ini tak sepatutnya berlaku khususnya di sebuah sekolah yang cuba memartabatkan budaya al quran.Harap pihak pentadbiran sekolah perlu lebih peka dan bijak dalam menangani situasi ini supaya generasi ulul albab benar-benar dapat dilahirkan. Jangan semaikan unsur-unsur negatif di kalangan pelajar sekolah. tanamkan budaya ukhwah dan mahabbah di kalangan mereka bukannya sifat benci dan iri hati. Ingat...diskriminasi hanya akan melahirkan jiwa-jiwa yang keras dan kasar...wallahua'lam

Anonymous said...

Anak anak adalah cerminan ibubapa dan jika ibubapa menyatakan sedemikian anak anak akan lebih lebih lagi

cikgu cikgi said...

Isssh3.... nak suruh masuk sekolah awal pun BISING...

Masuk awal banyak benda boleh settle..

tu semua untuk menafaat pelajar

tak ade kena mengena dengan diskriminasi..

anak dato ke? anak pengetua ke?
sama aje ...

ilyna said...

Bila semua pelajar daftar pd hari yg sama, maknanye tak de diskriminasi. Pengurusan maktab dah moving towards kesama-rataan lah tu. Tahniah kpd pengurusan MRSM Kopu!! Teruskan usaha kearah kebaikan, HASIL Allah yg tentukan..

Anonymous said...

di sini sy merasakan ad KETIDAKADILAN yg telah berlaku di MRSM kota putra iaitu pihak mktab trlalu melebihkan batch96 dripd batch2 yg lain trutama batch97.. mktab telah mnghabiskn bnyk duit utk kpentingan batch96.. cntohnya, bnyak kem yg telah diadakan oleh pihak mktab kpada mereka di luar mktab.. mnakala batch97 hnya SATU kali diadakan kem itupun krana mereka hndk mnduduki PMR kalau x mmg da xde dh.. program MIGTY bgi batch97 jgk sgt tidak memuaskan yg mana hnya diadakan selama kurng satu minggu brbnding batch sbelumnya yg telah berMIGTY selama hmpir tiga minggu.. aktiviti2 yg telah brlngsung juga sgt mem'boring'kn dan hnya berlaku di dlm mktab sahaja sdgkan batch96 telah mnjalani program MIGTY mereka kbnyakannya di luar mktab dan aktiviti2 juga menarik seperti paintball dan sbagainya.. kerana batch96 terlalu/selalu dmnjakan oleh pihak mktab?? jwapannya tdak lain tdk bukn adalah kerana rmai di kalangan batch96 adalah trdiri dripd ank2 dato dn ank pngetua sndiri!! oleh kerana trlalu dmanjakan lah pelajar2 batch96 mnjadi KURANG AJAR shingga snggup DERHAKA kpada guru sndiri! sy juga ad mndgr khabar bhawa rmai ustz dan guru yg akan di pndahkan pada thun hdapan kesan drpd sikap sgelintir batch96 yg BIADAP DAN KURANG AJAR!! mgkin apa yg telah sy perkatakan akn mngguris prasaan sstngh pihak tpi INILAH KENYATAANNYA.. sy mohon maaf

Anonymous said...

mungkin pelajar ting 3 2012 selalu kurang bernasib baik. biasalah remaja, berfikir yang negatif sahaja. tapi tak boleh juga salahkan mereka, sebab kadangkala ada juga yang pihak maktab terlepas pandang. mungkin banyak kebetulan yang menguntungkan ting 4 2012. apa-apa pun pelajar ting 3 2012 tak boleh bersikap keanak-anakan dengan mengadu itu ini. sekiranya anda sekalian dapat buktikan sesuatu dengan kesungguhan kalian mungkin satu masa semua pihak akan mendengar segala rintihan yang anda cuba luahkan. cuma sekarang, mungkin ada pihak yang masih salah anggap kepada pelajar ting 3 2012. saya sendiri tidak berpihak ke mana mane pihak, cuma diharapkan pihak maktab memberi lebih perhatian kepada semua pelajar. jikalau tidak tak ada lah segala ketidakpuasan hati mereka yang banyak terluah di sini. mohon kerjasama semuanya.

potpetpotpet utk keamanan said...

berhubung dgn kes yg dikatakan batch 96 kurg ajar an biadap dgn guru...adlh dinasihatkan para ANONYMOUS diam shj krn pihak anda tidak tahu menahu ttg kejadian sbnr yg berlaku...kesimpulan nye,kal0 xtaw tnyerla pd yg taw...jgn wt keputusan sndiri,pndapat sndiri,kes tersebut mmg diakui dimulakan oleh pljr ttp ats tndakan ekstrem guru yg terlibat...tndakan harus dilakukan...yg dok berperang mcm ni pasai apa??hgpa suma xmau ke ank2 hgpa skola awl...dok umah bkn wt apa p0n...dok komen pasai lynn xadil apa suma tu...biaqla...duit depa...tabung lama dah lancaq..hgpa suma ad bagi ka???skdr renungan...kite sesame islam kal0 dok bertengkaq mcm ni mcm la duit tu suma nk maghi dkt kita...huluq la skit2...lps tu hgpa nk komen2 ka nk complain ka hgpa pnyer pasai la...

Anonymous said...

menurut sye pelajar tg3 12 kurang ajar dgn senior....sampai sumpah seranah ....mohon sedar akan kesilapan..jgn menunding jari k org j krn 4 jari lg menuju kpd diri sndri....=)

Anonymous said...

assalamualaikum, saye menyokong kata2 saudara/saudari potpetpotpet... jikalau tuan dan puan tidak tahu menahu tntang apa yang dh berlaku sebenarnya, x spatutnya tuan dan puan sesuka hati merendah-rendahkan batch 96...bagi sya tidak ad masalah bagi pelajar pulang awal kerana perkara ini lebih memberi manfaat kepada semua warga maktab...sekian, terima kasih...

Anonymous said...

kalau psal duit utk buat kem di luar itu mnjadi ketidakpuasatian plajar form 3,itu semua bukan salah maktab kerana,parents batch96 menghulurkn banyak duit utk mktb bgi kgunaan anak2 mreka.klu plajar batch97 mahu kem di luar slalu,mintak la dri parents anda duit.xkn na mengharapkn duit batch96.klu guna duit batch96 tp msih tdak puas hati,cari sendri la duit.

Anonymous said...

saya nak pindah....

Anonymous said...

guru2 diskriminasi.....bkan terhadap batchf3 2011 jer...tapi terhadap golongan 96 yg xpndai mcam saye nih....tpi dulu2 lah...skang dh kurang cket sbab dh biase kna camtuh

Anonymous said...

ank2 f3 2012 bdk2 bajet...tak nak extra class petang..bajet pandai..pegi prep petang pakai sluar jeans, round neck, tuck out. bajet gempak..tengok la ranking pmr no brape..batch 96 boleh buat byk program sbb parents diorang murah hati derma..parents batch 97 amacam?

waris batch 97 said...

MasyaAllah...mcm ada sesuatu yang tidak kena telah berlaku di sekolah ini....agak mengecewakan....sedarlah para pentadbir....buat sesuatu sebelum bisul yang kecil bertukar menjadi barah....nur Al Quran akan hanya ada pada hati2 yg bersih....fitnah sudah mula menular di kalangan para huffaz...nauzubillah...buanglah sifat bongkak dan hasad dengki wahai anak-anak tak kira batch 96 @97....ini akan hanya merugikan dan membuat iblis ketawa...berganding bahulah di dalam memartabatkan AlQuran

Anonymous said...

jgn lah kp mcm tuh. jgn smpai babitkan parents. tak baik :)

Anonymous said...

salam.. sye sgt t'kjut dgn komen2 saudara/saudari..adlh x ptut kalian smue mmrahi phak mktab..phak mktab sntiase b'fkir akn ssuatu utk kbaikan smue phak..dan pnambahbaikan akn sntiase dibuat demi kebaikan b'sama..dan sye b'pndpt sgtlah wjar f4 2013 utk kmbli k mktab lbih awl bgi mngelakkan t'jdinye hal yg sme sprti f4 2012 yg x smpat hbis slibus dan t'pakse bljr sndiri..dan di mktab dsplin kte lbih t'jmin..jdi fkir2knlah..

Anonymous said...

salam, baik dtg awal.. kalau x betul ape kate org ats, korg x kan sempat habis silibus, bdk2 97.. hiraukan orang lain, kat depan tu korg ade cite2 kan nk kejar..

Anonymous said...

diskriminasi menjatuhkan depa

Anonymous said...

gege lah depa semua ni..manusia yg mrancang, Allah yg menentukan

Anonymous said...

astaghfirullahal'azim... astaghfirullahal'azim... astaghfirullahal'azim... wahai tuhan yang Maha Agung... kami berserah kepadaMu Ya Allah... satukanlah kembali hati2 kami.. sememangnya kalau kita lihat.. semua komen2 ni pelajar yang buat.. janganlah kerana perkara kecil.. ukhuwah yang telah terbina akhirnya runtuh... jalinan persaudaraan akhirnya putus... silaturrahim yang kukuh akhirnya renggang... na'uzubillah... saya mengaku saya pelajar juga.. memang kadang2 kita akan berselisihan faham... tetapi berbalik lah kepada Allah yang Maha Adil... kita semua ada kekurangan.. janganlah sampai mempertikaikan duit mak ayah... x baik.. sekali Allah nak tarik nikmat tu.. sekelip mata je hilang... janganlah terlalu mendedahkan kesalahan dan mengaibkan orang... salah satu peristiwa isra' mi'raj,, di sana terdapat segolongan manusia yang sedang menggunting dan mencakar muka masing2.. ini kerana mereka telah mendedahkan aib org di muka bumi.. na'uzubillah... pasti ada hikmah di sebalik ujian Allah ini.. jangan pernah putus asa dengan rahmat Allah... berbaliklah kepada ajaran islam... istighfar banyak2... moga2 sikit sebanyak hilanglah titik hitam di hati... kurangkan sifat amarah kita... saya mohon maaf kepada semua... diharapkan selepas ini tiada lagi komen2 yang membela batch sendiri.. ingat.. yang berada di atas jangan sangka sentiasa di atas.. yang di bawah jangan sangka kita akan terus berada di bawah... dan terakhirnya.. memang ranking PMR jatuh sedikit tahun ini.. tapi kita x baik membangga banggakan result kita yang tinggi sebelum ini ye.. ada banyak lagi ujian Allah yang harus di tempuh... bersyukurlah dengan apa jua yang Allah beri kepada kita.. kalau boleh buanglah komen2 yang bertujuan memburukkan orang lain itu.. Allah Maha Besar.. jangan sampai nikmat harta yang kita dapat ditarik serta merta menjadi muflis akibat membanding bandingkan duit ibubapa ye.. na'uzubillah.. mintak jauh... akhirulkalam... bermaaf-maafan lah kita semua... saya wakil pelajar mohon ampun dan maaf kepada semua.. dan maafkan semua orang.. sedangkan Allah memaafkan dosa hambanya.. inikan pula kita hamba yang hina.. sekian.. assalamualaikum..

Ibu Muda said...

Dalam Islam, sifat hasad dengki adalah tercela dan tergolong dalam amalan-amalan orang munafik. Banyak keburukan yang diperolehi akibat daripada perbuatan dengki dan iri hati ini kerana sifat dengki dan iri hati boleh mengakibatkan perpecahan ummah. Sifat ini juga boleh mewujudkan perasaan dendam, berprasangka buruk dan permusuhan terhadap individu lain.
Allah berfirman yang bermaksud, “Yang paling aku takut dari apa yang aku takut pada umatku ialah yang banyak harta pada mereka, lalu mereka saling berdengki dan berbunuh-bunuhan.” (HR. Ibnu Abid Dunya an Amir Al-Asy’ari)
Islam mengharuskan umatnya mempunyai perasaan dengki terhadap orang lain kepada dua perkara sahaja, iaitu terhadap ilmu dan harta kekayaan yang dimiliki oleh orang lain. Hadis riwayat Bukhari dan Muslim dari Ibnu Umar, Rasulullah saw bersabda, “Tidak ada dengki selain daripada dua perkara, iaitu orang yang diberikan harta oleh Allah swt lalu dikuasainya harta itu pada kebenaran dan orang yang diberikan ilmu oleh Allah swt lalu diamalkan ilmu itu dan diajarkan kepada manusia.”

ibu ikhlas said...

Permasaalahan ini wujud adalah kerana semua merasakan diri lebih baik daripada org. lain....layakkah org yg menghafaz Al Quran berakhlak sedemikian rupa....fikirkanlah...jgn terpedaya dgn tipu muslihat syaitan yg memang tidak akan redha lahirnya huffaz2 yang ikhlas kerana Allah. Yg lebih tua..kasihilah yg lebih muda...dan yang lebih muda...hormatilah yang lebih tua...tidak ada siapa yang lebih baik di antara kamu selain yg lebih bertaqwa kpd Allah...Hormati guru...supaya ada keberkatan dalam ilmu...tanya diri...adakah benar2 roh alQuran sudah meresap dalam diri...atau hanya menghafaz di bibir tapi tidak di haati dan jiwa.

ibu ameer(kedah) said...

salam buat semua warga mrsm kota putra ulul albab.........
terima kasih yg tidak terhingga dr kami sekeluarga atas pengorbanan jasa baik dan keprihatinan guru2 mrsm sehingga anak saya memperoleh kecemerlangan dlm pmr 2012. jutaan terima kasih kepada guru homeroom al-Razi 03 yg amat komited dalam merealisasikan harapan kami sekeluarga yg jauh ini.harapan kami lg semoga kecemerlangan anak kami dalam spm 2014 lebih terserlah. insyaallah.

Anonymous said...

nama cek isyraf...cek nak mintak maaf kat hangpa suma tkot2 cek ada bwat salah kat hangpa sebab cek rasa kita suma dok asyek bertengkak sama sendiri...kita kan sama2 Islam..tak kira f4 ka, f3 ka...kita ni spatoynya jadik adek-beradek......satu lagi cek nak habaq kat hangpa suma,,,,cek sayang mok cek.....

insan pemarah said...

pi la mabuk......pasal daftar awal seminggu pun nak bising-bising....perangai macam orang tak sekolah...orang nak bagi kebaikan untuk anak2 korang pun taknak....apa ke bangang korang ni????????

Anonymous said...

Form 4 2013 gemencheh akn mndftar pd 6hb..

Anti Bongkan & Bangga Diri said...

astaghfirullah...wahai insan pemarah...tidak ada bahasa lebih baik ke yang boleh anda ucapkan...mungkin ada di antara penulis di ruangan ini sebaya dgn ibu bapa awak...layakkah berkata begitu...pemarah adalah ciri2 sifat mazmumah...jadi...tidak boleh dibangga-bangakan...audit diri...adakah al Quran belum berjaya meredakan kemarahan anda!!!

Anonymous said...

knapa nk besarkan hal kecil?? bkak sklh awal pun bising..please laa
bkak sikit minda tuu..fikir! bnyk faedahnyerr tau x??fikir!

Anonymous said...

inikah pelajar MRSM ULUL ALBAB... tiada roh Al-Quran dalam diri... nama je MRSM ULUL ALBAB tapi perangai pelajarnya ... MASYAALLAH... bergaduh sana sini.. kurang ajar... brcakap kotor... kutuk cikgu2... Inikah pelajar ULUL ALBAB????!!!
SAME SHJ BATCH 96/BATCH 97

Anonymous said...

salam cik. mnta maaf. marah tak kalo ad org cakap mak ayah cik bangang? msti marah kan. jadi, smalah ngn kita semua. len kli jaga sikit pertuturan. moga xterguris hati :)

Anonymous said...

slm...kt sini nk tgr sket ye...kalau ye pun mrh sgt,jgn la smpai kluarkan kata2 kesat...kalau x puas ati pun jgn la nk mmbabitkn parents...x baik! mcm ni ke akhlak seorg huffaz?nk tgr blh tpi gnaknlh bhsa yg sopan...hrp2 spe yg mkn cili dia yg terasa pedas...parents pun x blh dgr dri sblh pihak shja...kte x thu yg sebelah lgi...btul x?fikir2knlh ye!

Anonymous said...

Migty maktab lain 1minggu jugak sama seperti MRSM Kopu, tak perlu dipebesarkan. Hal ini disebabkan PMR ditunda 1 minggu lewat sperti apa yang dirancang. Kalau nak program Migty selama 3 minggu seperti batch yang sebelum ni, harapnya para pelajar tidak kisah lah untuk balik 2 minggu lewat daripada biasa kan? Tidak perlulah terikut- ikut maktab lain yang balik lewat. Sebagai pelajar ulul albab, ini dikira pengorbanan supaya kita dapat mnghabiskan hafazan yang sepatutnya dihabiskan. Oleh itu, mohon ibu bapa dan para pelajar bersikap matang, anak dato' & anak2 pengetua hanyalah sekadar nama. aktiviti dalam maktab pun akan menjadi seronok jika para pelajar dapat menjayakan program yang dirancang pihak maktab.

Anonymous said...

nk bising ape..belajar pom ntah pape(form3 2012)..mmg patut pom msuk awl..sedar diri tu sket..puihh

Anonymous said...

Assalamualaikum...
saya selaku wakil anonymous di atas ingi meminta maaf atas segala komen2 yg kurang sedap dibaca.. harap semua pihak iaitu pihak maktad, guru2, ibu bapa, pelajar MRSM KOTA PUTRA dan sesiapa yg terlibat tidak mengambil hati/terasa dengn semua komen tersebut kerana saya yakin segala komen yang tercatat di atas datang drpd hati yg sedang marah dan tidak puas hati.. oleh itu, sama2 lah kita jangan menyalahkan antara satu sama lain... setiap manusia pasti tidak akan lari drpd melakukan kesilapan.. jangan rasa diri kita sudah hebat.. setiap manusia ada kelemahan masing2.. semoga segala kontervasi yg berlaku sepanjang 2012 akan berakhir sebagaimana berakhirnya tahun 2012.. kerjasama drpd semua pihak amat diperlukan bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku pd 2013... harap tahun 2013 lebih baik drpd sebelumnya.. in shaa ALLAH
sekian terima kasih...

nukilan :pelajar 2012

Anonymous said...

Assalamualaikum saya wakil f3 2012 nak mintak maaf kt semua pihak. saya rase kalau macam ni laa batch saya sendiri dan juge batch 96 merangkumi senior saya berkelakuan ego dan juga mcm budak kecik sampai bile batch 97 dan 96 tak bole berbaik. ape kate tahun depan kita mulakan suasana yang baru .. suasana betul2 mcm suasana huffaz.. saya mintak maaf laa keputusan PMR baru2 sangat mengecewakan semua pihak.. apakan daya itu yang Allah beri , kita kan tak tahu tak baik kite pertikaikan takdir Allah.. jadi tolong la jangan kutuk keputusan kami.. insyaAllah SPM kami akan buat yang terbaik.. kpd pihak atasan saya memohon agar tolong lah delete post ini sbb takut2 org luar pertikaikan macam ni ke pelajar yang hafaz Al-Quran dan kami batch 97 mintak maaf atas segala-galanya terutama ibu bapa, guru2 kami , senior kami dan juge junior kami,. yang terakhir saya harap junior2 kami ambik laa iktibar akan result kami dan kami harap senior2 kami terutama batch 96 sudi membantu kami di masa akan datang.. saya harap org luar tidak pandang terhadap penghafaz Al-Quran kerana itu seolah-olah kita menyalahkan Al-Quran..akhir kalam .. saya harap ni comment terakhir dan yang mane terguris dengan kate2 saya, saya mintak maaf atas setiap huruf saya.. sekali lagi saya dan rakan2 saya form 3 2012 batch 1997 memohon maaf atas segalanya..

Syaitan hina said...

gaduh lagi, gaduh lagi.

Anonymous said...

Astaghfirullah syaitan,

Wa'tasimu bihab lillahi jamia' wala tafarraqu.
Berpegang teguhlah kamu pada tali Allah, dan janganlah kamu bercerai berai.
Surah Ali-Imran, ayat 103.

Anonymous said...

salam..daftar kene ade ibu bapa ke?kalau takde camne?

Anonymous said...

tak perlu ibu bapa. diri sendiri boleh daftar

Anonymous said...

Assalamualaikum.

Wahai bakal pelajar tg 4 sekalian, mgkin hep berbuat begitu bagi mengelakkan silybus xhabis sepertimana yg berlaku pada tahun lepas. jgn nnt merungut dan slhkan guru xsmpt habiskan silybus sudah. terima lah dgn hati terbuka. setiap yg berlaku itu psti ada hikmahnye. think positive. mktb lain xde aliran agama. boleh ckp la. hrp xmngmbil hati spe2.
wassalam.

Anonymous said...

ei, salah eja la syllabus.

Anonymous said...

Salam, Sekadar ingin bertanya, keadaan banjir di Hulu Terengganu tidak menunjukkan tanda-tanda positif. Adakah pendaftaran pelajar masih kekal pada 1 January dan sekiranya berlaku sebarang perubahan tarikh pendaftran, how soon do we get to know and via what mode i.e call/sms etc. Kami yang datang dari jauh perlu merancang perjalanan sebaiknya agar tidak berlaku perkara yang tidak diingini. Terimakasih

Anonymous said...

Apa guna ruangan komen ni kalau cikgu-cikgu tidak balas luahan kami. Jawab la!

Burhan koya said...

Ya muallimi,
Tolong la respon terhadap masalah-masalah kami.

Anonymous said...

Assalamualaikum...Saya berasa teramat sedih apabila membaca komen2 yang telah tertera di atas..Saya bukannya hendak membela sesiapapun tetapisemua ini boleh dibawa berbincang baik2..Bukannya dengan berperang mulut..Mana akidah kita sebagai umat Islam?!!Tak malu ke kalo non-muslim tengok akidah Islam yang semakin hancur cuma kerana perkara macam ni?!!Sedangkan kita boleh berbincang baik-baik..Seandainya Rasulullah masih hidup,alangkah sedihnya baginda melihat keadaan umatnya yang sering bertelagah antara satu sama lain..Kepada para pelajar..Janganlah kamu jadi batu api antara ibu bapa kalian dan pihak maktab..Banyakkan bersabar dan muhasabah diri..Kadang2 kita tak sedar yang kita dah buat salah..Ringankan mulut untuk meminta maaf adalah lebih baik daripada menunggu orang meminta maaf kepada kita yang entah bila akan terjadi..Ingat!Hanya Allah yang tahu kebenarannya!Allah akan berada di pihak yang benar..Jadi jangan sampai kita jadi pihak yang sebaliknya..Oleh itu,seeloknya KITA BERDAMAI DEMI MEMBANGUNKAN semula Islam!Renung2kanlah..Assalamualaikum..
p/s:peringatan untuk diri sendiri dan semua orang..

Anonymous said...

selagi pihak tuan/puan tidak merasai bgaimna kdudukn kami(batch97), selagi tuh lar pihak anda hnya boleh brceramah, mmberi nasihat atau sbgainya.. terima ksih lah ats usaha anda utk mnydarkn kami tapi kami harap pihak anda juga boleh faham bgaimna keadaan kmi yg dh lar kurg mndpt prhatian pihak mktab, malah thun dpn juga kami trpksa mnmpuh thun 2013 tnpa guru yg selalu mmberi smgt dn fham akn situasi kami kerana beliau dipindahkan.. kami hrap pihak anda fikir dn fhm akn situasi kami

Anonymous said...

Kalau nak cuti kena jd org kolumpo lah

Anonymous said...

Mohon dgn kerajaan buat sekolah sendiri. Ayah jd pengetua. Ibu jd guru. Anak jd murid2

Anonymous said...

Pdpt ini sebenarnya merungkai masalah yg dikemukakan oleh ibu bapa dan pljr. Tq

Anonymous said...

Ibu bapa hanya mdgr ribtihan anak2 jd mrk pun coretkan. Rintihan ini x sampai. 5% . Anggaplah ia asam garam kehidupan

Anonymous said...

Biaq tuan berkelahi dgn masalah yg remeh temeh. Biaq siluncai terjun dgn labunya

Anonymous said...

assalamualaikum...trima ksih kpd guru2 f3 yg tlh brtungkus lumus mendidik kami dn juga guru2 lain.. kpd pljr ,azamlah dgan niat yg bru pd thun depn..tiada lg gaduh2 dgn batch lain..mungkin sesuatu yg berlaku pasti ada hikmah.sy hrp keadaan kt kopu baik2 shja thun depn..f4 thun depn,,buat yg terbaik n hormatlah cg....terapknlh suasana menghafaz dgn baik..smoga kwn2 mnjd pmimpin yg adil..

Nik Izni F3 said...

Saya tak bersalah

Anonymous said...

Assalamualaikum
Saya merupakan seorang pendidik dan anak saya merupakan salah seorang pelajar di MRSM ini.Sebagai seorang ibu saya merasa amat bangga anak saya berpeluang belajar di sekolah ini.Saya rasa semua ibubapa pun begitu juga.
Kebelakangan ini pencapaian maktab agak merosot dan kami suami isteri kerap memantau pencapaian maktab bukan demi anak kami sahaja tetapi demi maktab juga.Namun kami tidak tahu bagaimana hendak membantu maktab.Tetapi amat berbesar hati agar pihak maktab membuka pintu agar kami boleh membantu.Bantuan kewangan secara banyak tidak mampu kami beri kerana kami bukan golongan senang.
Setelah membaca komen-komen dalam ruangan ini sedih rasanya kerana sepatutnya kita ibubapa tidak menyalahkan pihak maktab tetapi membantu mereka.
Keputusan maktab meminta pelajar tingkatan 4 daftar awal sepatutnya dialu-alukan oleh ibubapa kerana mereka lebih satu minggu belajar dari anak-anak batch lain.Alhamdulillah tuhan menggerakkan tuan pengetua membuat keputusan ini.Jangan terlalu mengikut cakap anak.Apa-apa tak puashati hubungi pengetua dan tanya kebenaran cerita.Anak saya ada juga cerita macam-macam, tapi kita terus hubungi sekolah tanya kebenarannya dan bukan marah-marah begini.
Wahai pelajar, sebagai anak yang diamanahkan untuk menjadi tahfiz menghafal quran sahaja bukan sahaja yang utama tetapi beramal dengan akhlak alquran juga sangat penting.Banyak-banyak bersabar.Apa yang saya lihat di sini sebaliknya.Maaf ya jika saya menyinggung mana-mana pihak.Terima kasih

Anonymous said...

Boleh tak tambah counter pembayaran..? Sbb process pemdaftaran agak perlahan.

manusiabaik said...

Allah takkan uji hambanya kalau kita tak mampu. Jadi,kita mampu dan boleh untuk hadapi semua ujian yang Allah beri...