Saturday, December 31, 2011

SENARAI BILIK ASRAMA 2012


Lihat senarai bilik asrama , klik link di bawah

Senarai bilik asrama 2012


27 comments:

Anonymous said...

Salam . Senarai bilik2 kat atas tu mmang c0nfirm ke ?

Anonymous said...

x sdap la bdk laki f3 2010 duk terabur..

Anonymous said...

kenape form 2 perempuan 2012 bertukar habis no. bilik?? x mcm y dah di tanda.......

Anonymous said...

mcm mane bilik form 2 pompuan bertabur??? ad yg duk kat aras 3...ad yg duk kat aras 4...spatutnya smua form 2 kna duk aras 3...dan ada jgk nama yg x ditulis dlm senarai bilik tu... huhu... (T_T)

Anonymous said...

tu la pasal....nape smua ni jadi gni?? kami x puas hatii.!

Anonymous said...

aras 2 pun ade.......

Anonymous said...

ini tidak adil.....huhu....kasihanilah kami...

Anonymous said...

apsal nme roomate laen .. plix2 ..

Anonymous said...

nape sume f1 bertabur??..
sian..
ade yg tingkt 4 balik.

Anonymous said...

ssunguhnya kami org2 yg dzalimi

Anonymous said...

eh? knape cam pelik je kdudukan f2 2012?
ni yg konpem ke ngarut2 jee? =.=

Anonymous said...

x pyah komen2x....brkorban la skit...kite dtg mrsm bkn tuk dpt blik sonok2x...but..tuk balaja sungguh2x

Anonymous said...

kepimpinan baru Warden memperlihat beberapa pembaharuan , Jangan sampai tikus membaiki labu sudah le

Ust faizul said...

Segala ketikdakpuashatian boleh dirujuk kepada Ketua warden yang baru Ustaz hafis idris bila anda semua balik ke sini semula nanti.

Ustaz faizul

Anonymous said...

Saya ingin mencadangkan agar pelajar Tingkatan 1 sampai Tingkatan 4 tinggal iaitu 1 Blok yg sama di Blok A sampai Blok D. Boleh saya tahu: apakah justifikasi (dari perspektif akademik & hafazan al quran) ~ pelajar pelajar ini dipisahkan (contohnya: pelajar Tingkatan 4 ade yg tinggal di Blok A & Blok B)?

Anonymous said...

kenapa boleh jadi macam nih!! maner senarai yg kitorang dah pilih akhir tahun?? #taksetuju#

Anonymous said...

form2 2012 ppuan, bersyukur lah korg still kat blok E, mujur x dicampak korg ke blok c. nama pun pelajar, ikut je la, xpayah nak banyak songeh, xpuas hati, bsr nnti jadi warden, buat la macam tu kat anak murid korg :)

Anonymous said...

bersyukur dgn apa yg ada

Mas said...

Pelajar perlu selesa dgn tmpat tinggalnya. Mereka tinggal di situ bukan sehari dua. Dah berlaku kelam-kabut tahun lepas. Kenapa diulang lagi tahun ini? Kita perlu prihatin dgn sensitiviti pelajar. Pada masa yg sama, pelajar pun perlu ada tolak ansur. Jelaskn justifikasi yg digunapakai, InsyaAllah, semua pihak boleh menerima dgn hati yg terbuka. Di pihak maktab pula, berilah sedikit fleksibiliti kpd pljr utk memilih roommate mereka.

hujjatulIslam said...

kpd para pljr...b'syukurlah dgn ape yg anda perolehi skrg..mgkin ad prncgn pihak mktb yg x diberitahu kpd kita...sekirenya berlaku klam kab0t pd hari pertama p'skolahan adlh perkara biasa...kpd para anonymous yg mnnjukkan ketidakpuasan hati anda..anda diminta utk lebih mghormati para admin blog ini yg mmbls post anda...mrk sudah mlakukn yg terbaek...jgnla sbb ketidakpuasan yg dtg dr hati mnusia..anda hilg hormat kpd guru2 anda ni...sekian..yg baik dr Allah s.w.t...yg buruk dtg dr saya yg serba kurg ini..

Anonymous said...

Walau di mana sahaja students in ditempat: baik dekat ataupun jauh dari musollah ~ just kindly: (i) "Settle"kan solat fardhu berjemaah 5X di surau MRSM Kota Putra
(ii) Luruskan & rapatkan saf solat fardhu anda semua.

InsyaAllah, semua masalah lain di situ akan dpt dibereskan dgn mudah lagi penuh hikmah SEBABNYA ialah SOLAT itu sendiri adalah TIANG AGAMA ISLAM

Rasulullah SAW sendiri telah menerima khas amalan SOLAT ini terus dari Allah SWT.

Anonymous said...

Salam, mcm mana bilk ashram utk than 1? 2 org sebilik? Asa meja study ke di bilik?

Anonymous said...

salam....pelajar tingkatan 1 mcm mne?

Anonymous said...

pelajar f1 lelaki 2 orang sebilik. meja Study ada dalam bilik. Pelajar perempuan 4 orang sebilik.

Anonymous said...

Salam,

Alhamdullillah. Saya telah pun mendaftarkan anak perempuan saya di MRSM ini semalam. Semuanya berjalan dengan lancar, cuma ada sedikit pertanyaan dan komen.
Adakah memang menjadi polisi pihak pentadbiran bahawa penempatan pelajar dibilik mengikut tingkatan masing-masing dan tidak bercampur diantara senior dan junior.

Kebanyakan bilik air di tingkat 4 (di bahagian belakang) tidak boleh digunakan dan ada yang agak kotor keadaannya. Saya ada bertanya dengan seorang pelajar lama ketika di dalam bilik air tersebut dan diberitahu bahawa bilik air tersebut belum lagi diperbaiki. Pada penilaian saya, kemungkinan kerana pada tahun-tahun sebelumnya, bilik air ini tidak digunakan sepenuhnya dan proses pembaikpulihannya ditangguhkan sementara tetapi agaknya bilakah ianya akan diperbaiki memandangkan bilangan pelajar yang akan mengunakan bilik air tersebut telah bertambah.

Anonymous said...

Assalamualaikum,, nasihat pada anak anak ulul albab kota putra yg memberi komen tentang ketidakpuasan hati pembahagian bilik. Pertama bersyukur dg apa yg ada. Kedua jangan sekali kali menunjukkan rasa kurang hormat seorang pelajar dg guru dan pihak pengurusan. Ketiga utk menuntut ilmu setiap seorang pelajar perlu bersihkan hatinya dari berprangsaka buruk pd guru dan orang yg menjaga kita. Setiap apa perubahan yg dilakukan oleh pihak mrsm kota putra mesti ada kebaikan yg pelajar tidak nampak dg mata kasar. Dan berhati hati sebelum menitip ayat ayat yg boleh menyinggung pada orang yg melaksana tugasnya. sebagai seorang pelajar belajarlah dg cara yg berhemah utk meluahkan ketidakpuasanhati pada orang yg lebih tua dari kita. Ini adalah teguran ikhlas dari saya. Saya amat berminat dg cara pembelajaran mrsm ulul albab. Saya doakan agar anak anak ulul albab akan cemerlang di dalam ilmu dunia dan akhirat. Sekian wassallam.

Anonymous said...

mne snrai bilik utk thun 2013