Wednesday, January 9, 2013

Semakan Status Kemasukan ke Tingkatan 1, 2013

status kemasukan tingkatan 1, boleh disemak di sini
http://cms.tmsasia.com/ola/checkStatusF1.jsp



jika gagal boleh terus membuat rayuan secara online

http://cms.tmsasia.com/ola/rayuanForm.jsp


INFO DALAM LAMAN WEB MARA

Kemasukan ke MRSM IGCSE dan Ulul Albab SAHAJA, calon yang berjaya sahaja akan dimaklumkan melalui mySMS DAPAT 15888.

TAHNIAH BAGI YANG BERJAYA.......

19 comments:

noorni hamat said...

Salam, keputusan rayuan bila Akan diketahui? Adakah pihak Mara Akan Hubungi melalui SMS? Terima kasih.

houseofkhat said...

biasanya 2 minggu selepas pelajar ambilan pertama mendaftar untuk melihat kekosongan yang ada. kalau menurut amalan tahun lepas ibubapa akan dihubungi melalui telefon samada mahu menrima atau menolak, jika ditolak tawaran akan diberikan kepada calon lain pula.

Mohamad Shukri said...

Anak saya tidak berjaya, tetapi saya telah membuat rayuan kerana beliau bersungguh-sungguh untuk ke MRSM ini, beliau berminat untuk memasuki kelas Hafazan Quran...harap permohonan dipertimbangkan..
Mohamad Shukri.

guru kopu said...

urusan pengambilan pelajar adalah dalam bidang kuasa ibu pejabat MARA, MRSM ini hanya menerima calon yang dihantar sahaja, jik aryaun telah dibuat.. berdoalah moga ada rezeki, jika tidak berjaya redhalah denga takdir Allah, kita hanya berupaya berusaha....

Unknown said...

Assalamuaaikum, bgm cara nak isi rayuan dlm online ? Saya dah cuba tp x dapat. Anak saya sangat berminat untuk ke MRSM Ulul Albab. Sbg persiapan, dia telah mengikuti kelas hafazan semasa cuti sekolah baru2 ni.

Unknown said...

Assalamualaikum, bagaimana cara nk isi rayuan secara online ke mrsm ulul albab? saya dah cuba isi tapi tak dapat. Anak saya sangat2 berminat nak ke MRSM Ulul Albab Kota Putra. Sbg persiapan dia telah menyertai kelas hafazan semasa cuti sekolah baru-baru ini.

Unknown said...

Assalamuaaikum, bgm cara nak isi rayuan dlm online ? Saya dah cuba tp x dapat. Anak saya sangat berminat untuk ke MRSM Ulul Albab. Sbg persiapan, dia telah mengikuti kelas hafazan semasa cuti sekolah baru2 ni.

kalsom said...

Hazani, cuba masukkan semula no angka giliran dekat link semakan keputusan, lps tu click "di sini" untuk rayuan. taip rayuan dan hantar.

selain dari itu, buat surat dan hantar ke mara HQ. insyaallah itulah usaha saya buat untuk anak saya

Anonymous said...

salam,saya nak tanya bila keputusan rayuan ke mrsm ulul albab keluar?saya ni amat berminat sangat dengan program ulul albab.saya berharap saya adalah salah seorang calon rayuan yang diterima belaJAR DI SITU.amin...

Anonymous said...

Macam mana nk tahu keputusan rayuan?

Unknown said...

sila klik

http://cms.mrsm.edu.my/ola/checkStatusF1.jsp

untuk mengetahui status semakan ambilan ke 2

Pendaftaran ambilan ke 2 akan diadakan pada 13 hb Februari 2013

mel said...

salam, selepas membuat e-rayuan, keputusan masih gagal untuk masuk mrsm. boleh kah membuat rayuan sekali lagi dan bagaimana cara yang terbaik? Harap dapat sesiapa membantu.

Anonymous said...

assalam,saya pun telah membuat e-rayuan.tapi malangnya ,keputusan rayuan juga tidak memihak kepada saya.saya ni sungguh sungguh berminat nak masuk mrsm ulul albab .tolonglah saya!kadang kadang orang yang tak mau dan tak berminAT langsung dengan ulul albab dapat,saya yang amat berminat dan bersunguh sungguh nak masuk mrsm ulul albab ni yang dapat pula .macam mana ni!!!saya akan tetap menunggu panggilan untuk masuk ke mrsm ulul albab .saya tak akan berputus asa .berilah peluang kepada saya yang amat amat berminat ini.pada mulanya,saya tidak tahu cara kemasukan ke mrsm ialah dengan menggunakan kabel.dan akhirnya saya mendengar ramai yang dapat masuk ke situ kerana menggunaan kabel.saya amat sedih dan hati saya sungguh pilu.saya hanya berusaha dan bertawakal kepada allah.itu saja .............
jazakallahukhairankasira,wassalam.

mel said...

Saya nak tanya MRSM ada mengambilan ke-3? Saya sudah merayu tetapi masih gagal. Boleh merayu sekali lagi untuk dimasukkan ke mengambilan ke-3?

Anonymous said...

hari tu mendaftar anak untuk ambilan ke 2, yang datang hanya 27 orang dari 40 jadi masih ada kekeosongan , boleh terus merayu....

Anonymous said...

Assalamualaikum. Adakah masih ada peluang untuk membuat rayuan wlaupun sdah bln 4?

Anonymous said...

Salam....macam mana nak semak status kemasukan ting 1 2015?. Dah boleh semak ke belum? Kalau dah...bila tarikhnya dan apa linknya?... Tkasih.

houseofkhat said...

http://ululalbabkoputra.blogspot.com/2015/01/keputusan-temuduga-tingkatan-1-sudah.html

houseofkhat said...

https://cms.mrsm.edu.my/ola/checkStatusF1.jsp